کوجیما در چند دهه فعالیتش نشان داده که از لحاظ قصهگویی یکی از بهترین توسعهدهندگان صنعت بازیهای ویدیویی است و با توجه به گفته یوشیدا، رییس استودیوهای سرگرمی سونی، او توانسته کیفیت بالای داستانهایش را در دث استردینگ (Death Stranding) هم حفظ کند. یوشیدا در گفتوگو با Dengeki Online داستان دث استرندینگ را با آثار اوریجینال و با کیفیت نتفلیکس مقایسه کرد:
من ده ساعت نخست بازی را تجربه کردم و همچنان این حس را داشتم که ابتدای راه هستم. بقیه هم همزمان با من داشتند بازی میکردند و خود کوجیما راههای مختلفی برای استفاده از ابزارهای سم به من نشان داد که در این ده ساعت به ذهن خودم نرسیده بود.
داستان بازی را با آثار اوریجینال و خیلی خوب نتفلیکس مقایسه میکنم. زمان بازی کردن این حس را داشتم که به نصف یکی از همین سریالها رسیدم و همچنان در ادامه اتفاقات زیادی ممکن است بیافتد.
یوشیدا در ادامه صحبتهایش اشارهای به نیمه دوم دث استرندینگ کرد و با وجود اینکه خودش موفق به تجربه این قسمت نشده بود اما گفت که به اعتقاد کوجیما نیمه دوم دث استردینگ آنقدر احساسی است که میتواند اشک بازیکنها را در آورد. نکته اینجاست «احساسی بودن نیمه دوم» فقط نظر کوجیما نبود و تسترها و اعضای استودیو نیز این قضیه را با یوشیدا در میان گذاشتند.
رییس استودیوهای سرگرمی سونی در بخشی مصاحبهاش از سازندگان هم تشکر کرد که همچنان با ساخت بازیهای خوبی مثل Ghost of Tsushima برای پلی استیشن 4 این احساس را به وجود میآورند که کنسول هنوز به مرز محدودیتهایش نرسیده است و هم در فیلمشان اجازه دانلود زیرنویس و بهتر شدن سایت زیرنویس سریال می دهند
این بخش حرفهای یوشیدا از آن جهت اهمیت دارد که در پی استخدامیهای جدید ساکرپانچ و عدم نمایش Ghost of Tsushima بعد از E3 پارسال، بعضیها پیشبینی کردند که بازی به نسل بعد منتقل شده است. با این حال هنوز میتوانیم امیدواریم باشیم که بازی راهش را به پلی استیشن 4 پیدا کند، شاید بعد از The Last of Us Part II نوبت این بازی برسد.
درباره این سایت